Interbank – 50.000 gepersonaliseerde printmailings

INTERBANK – 50.000 GEPERSONALISEERDE PRINTMAILINGS

InterBank is een van de grootste financiële instellingen van Europa, dochter van Credit Agricole S.A. en geregistreerd bij De Nederlandsche Bank (DNB) In 1923 begon zij als Industriële Disconto Maatschappij (IDM), die zich uitsluitend toelegde op het uitlenen van geld aan particulieren en zij doet dit nog steeds.

Vraagstelling InterBank:
Faciliteer een mailingdienst voor intermediairs ter promotie van InterBank producten.

Oplossing:

Intermediairs zijn in het voortraject door accountmanagers van Interbank benaderd om deel te nemen aan een nieuw mailproces. Aan de hand van een eenvoudig 6-stappenplan werd het mogelijk om binnen slechts 5 werkdagen een mailing naar de door de intermediairs geselecteerde adressen te versturen.

Het proces werkt als volgt:

  • Intermediair selecteert in eigen klantenbestand de relaties met een koopwoning in de leeftijd van 18-60 jaar;
  • Intermediair lever dit klantenbestand aan in vast formaat (Excel);
  • Intermediair versleutelt klantenbestand en mailt dit naar vast e-mailadres van Perfect Groep;
  • Perfect Groep mailt proeven en na goedkeuring volgt productie;
  • Perfect Groep verzorgt de volledige afwikkeling van het versturen van de mailing;
  • Respons komt binnen op het kantoor van de betreffende intermediair zodat die meteen toegang heeft.

Mailpack
Elk mailpack bestaat uit een dubbelzijdige, full colour brochure, C5 envelop zonder venster en een antwoordenvelop. Omdat het mailpack uit naam van de intermediair wordt verzonden, zijn alle onderdelen voorzien van logo’s en contactgegevens van deze intermediair. Alles volledig conform de huisstijl/wens van de desbetreffende intermediair.

Specificaties:

  • Brochure;
  • Dubbelzijdig FC geprint;
  • 200 grams silk;
  • Gepersonaliseerd met contactgegevens en klantgegevens;
  • Perforatie vanwege antwoordcoupon;
  • Volledig gepersonaliseerde antwoordcoupon
  • C5 envelop zonder venster inclusief logo (4/0 of 2/0), retouradres en port betaald logo;
  • Gepersonaliseerd met klantgegevens;
  • C6 antwoord envelop;
  • 1 kleur bedrukking met antwoordnummer intermediair.

Tijdens dit traject is er veelvuldig gebruik gemaakt van gevoelige (financiële) informatie. Per intermediair kon naar wens een geheimhoudingsverklaring worden opgesteld.

Resultaat

In twee maanden tijd zijn er 50.000 mailpacks verstuurd uit naam van ruim zeventig intermediairs. Dankzij Perfect Groep kunnen intermediairs nu heel eenvoudig participeren in een professioneel mailprogramma met een enorme exposure. Iets wat uiteindelijk weer meer afzet van InterBank producten oplevert.

Wil je meer informatie?

Start typing and press Enter to search