Persoonlijk welkomstprogramma Air Miles

 

Keywords en -specs: Nieuwe spaarders, E-mail automation, Variabele content, Data-driven, Relevantie verhogen, 16 e-mails in 10 weken.

Activering van nieuwe spaarders door een slimme inrichting van het Air Miles (Loyalty Management Netherlands) welkomstprogramma was het doel. Door middel van optimale automation ontving iedere nieuwe klant automatisch een reeks van maximaal 16 relevante e-mails in een periode van 10 weken. Open-, klik- én spaargedrag bepaalde welke vervolgmail men kreeg. Daarnaast ontvingen klanten van het Air Miles programma in de eerste paar maanden van hun entree, afhankelijk van hun koopgedrag, relevante aanbiedingen ter stimulering van blijvende actieve deelname.

Variabele content op basis van data

Zo is er in de programmatuur opgenomen dat een spaarsaldo van 500 Air Miles een ander te verzilveren aanbod toont dan bijvoorbeeld een spaarsaldo boven de 10000 Air Miles. Want hoe vervelend is het wanneer je nog veel te weinig hebt gespaard en een (te) dure pannenset te verzilveren krijgt aangeboden?

Flow: Dynamische e-mails op basis van relevante data

Loyalty Management Netherlands had destijds 6 spaarpartners; Praxis, V&D, Gall & Gall, Albert Heijn, Shell en Etos en nog zo’n 25 inwisselpartners waaronder Bol.com, Landal GreenParks, Hotelspecials, Dixons en Vliegtickets.nl. Voor deze partners verstuurde Perfect Groep ook alle e-mails met de laatste aanbiedingen.

Een mooie klus wanneer je bedenkt dat Air Miles het grootste spaarprogramma van Nederland is met ruim 6 miljoen spaarders. De enorme database die er achter zit moet up to date- en dus goed op orde zijn wanneer je de dialoog met de klant aan wilt gaan. ‘Perfect Groep heeft laten zien dat ze op dit gebied heel veel kan’, aldus Erik van Essen, Algemeen Directeur Loyalty Management Netherlands (Air Miles). ‘Ze zijn flexibel en weten wanneer nodig snel te schakelen.’

 

 

De meeste Air Miles acties zijn er op gericht spaarders van de juiste informatie te voorzien, zodat zij vervolgens gaan verzilveren. Een leuk voorbeeld hiervan zijn de gepersonaliseerde e-mails die Perfect Groep verstuurt. Hierin staat het actuele spaarsaldo en kan men een gepersonaliseerde video openen. Op deze video zijn de dichtstbijzijnde winkels te zien waar men de Air Miles kan sparen en verzilveren. Kortom, heel persoonlijk en dat werkt!

De samenwerking met Perfect ging ‘Naar volle tevredenheid’, aldus Erik van Essen;. ‘Dit heeft ons er mede toe doen besluiten meer werkzaamheden bij Perfect Groep onder te brengen.’

Start typing and press Enter to search