Remóvos brengt mond- en voetschilders ‘digitaal tot leven’

Removos: Uitgeverij voor de Internationale Vereniging van Mond- en Voetschilders, lanceert een heel nieuw digitaal concept. Dit alles gebaseerd op story telling.

Aanleiding
Perfect Groep verzorgt al jaren het relatie beheer en financieel fulfilment rondom de marketing acties van Remóvos. Zo wordt er altijd een set kaarten met kunstwerken van mond- en voetschilders gestuurd naar mensen die Remóvos een warm hart toedragen. Of, en wat men hier uiteindelijk voor over heeft om de uiteindelijke kunstenaars te steunen, daar was iedereen tot nu toe vrij in. Naast de kaarten zijn er overigens ook kalenders en agenda’s te koop.

Om de verkoop van kaarten en kalenders een nieuwe impuls te geven vroeg Perfect Groep aan Remóvos om eens te mogen komen praten. Dit resulteerde in een effectieve samenwerking tussen Perfect Groep en Agile Marketing Agency, met een nieuw concept voor Remóvos tot gevolg.

Goed gesprek
Het bestaande concept heeft hele loyale klanten, maar trekt moeilijk nieuwe liefhebbers aan. De doelgroep moet op een andere wijze worden aangesproken, maar hoe? Na een interessante brainstorm met alle partijen werd duidelijk dat een iets andere insteek uitkomst kan bieden.

Tot nu toe ging het om de verkoop van kaarten en kalenders met de kunstwerken van de schilders, het aanbieden van producten. Maar wat de kunstwerken uiteindelijk zo bijzonder maakt, zijn de verhalen erachter.

Oplossing
In de nieuwe digitale omgeving komen de gehandicapte kunstenaars tot leven. Hun verhalen, hoe zij met behulp van de Internationale Vereniging van Mond- en Voetschilders hun leven opnieuw als kunstenaars hebben weten in te richten, staan nu centraal. Natuurlijk blijven de uitgaven van de kunstwerken belangrijk voor Uitgeverij Remóvos. Maar bezoekers die de Internationale Vereniging van Mond- en Voetschilders een warm hart toe dragen, kunnen de kunstenaars nu ook eenvoudig  steunen met het nemen van een abonnement. Word je abonnee dan ontvang je voor slechts zes euro per maand, vier keer per jaar kaarten, een agenda en andere leuke cadeaus met kunstwerken van de mond- en voetschilders. Het is een andere insteek die uiteindelijk voor meer betrokkenheid en continuïteit gaat zorgen.

Philip Beentjes (Hoofd verkoop en communicatie, Remóvos): “Wij merkten bij onze klanten dat er echt behoefte was aan de verhalen achter het kunstwerk. Mensen willen weten welke steun de kunstenaars ervaren van de Internationale Vereniging van Mond- en Voetschilders. Het is mooi om te zien hoe zij zich weer oprichten en ontwikkelen tot zelfstandige kunstenaars. We hebben de online-mogelijkheden aangegrepen om zo de verhalen achter de kunstwerken te vertellen. Stuk voor stuk mooie verhalen en filmpjes van de kunstenaars zelf.”

Caspar van der Woude (managing director Agile Marketing Agency): “Het was voor ons heel  dichtbij om dit concept te ontwikkelen. Om de mond- en voetschilders te leren kennen en hun verhalen in beeld te brengen. Het is echt heel bijzonder om te zien met welke inspanningen deze mensen hun talent weten te ontwikkelen. Je ontdekt heel direct dat kunst en creativiteit niet uit je handen komen, maar uit je harten wat de steun van de Internationale Vereniging van Mond- en Voetschilders voor deze kunstenaars betekent.”

Michiel van Delden (Customer Relations Manager, Perfect Groep Media & Marketing Support): “Het introduceren van een nieuw verdienmodel is niet eenvoudig, maar we hebben met elkaar een overtuigend concept neergezet. De kunstwerken gaan echt leven. Administratief kost het Remóvos nauwelijks extra moeite, aangezien het abonnement beheer binnen de bestaande applicatie is ondergebracht. De bijbehorende incasso’s en acceptgiro’s pakken we netjes mee, zodat Remóvos daar geen omkijken naar heeft.

Remóvos brengt mond- en voetschilders ‘digitaal tot leven’

Start typing and press Enter to search