Email automation op diverse locaties

Email automation op diverse locaties

E-mail-automation van template tot campagne
Amega Groep, actief in de automotive branche Zuid-Holland-Zuid, zet een uitgebreide e-mail-automation campagne op voor autoverkopen. Perfect Groep adviseerde en implementeerde de e-mailcampagne binnen Copernica. Inmiddels loopt deze campagne ‘op rolletjes’.

Amega Groep
Amega, profileert zich als partner voor onbezorgde automobiliteit. Voor zowel zakelijke als particuliere klanten. Autodealers van verschillende merken, schadebedrijven en ook leasemaatschappijen behoren tot de Groep. Dit zorgt voor (data) complexiteit. Amega is een groeiende en klantgerichte organisatie. Op dit moment werken er ruim 450 mensen. Wat ze met elkaar gemeen hebben is het automerk waar ze voor werken (Audi, Hyundai, Opel, Seat, Skoda, Volkswagen & Volvo) én het soort klantcommunicatie. Wat is er dan mooier wanneer je deze klantcommunicatie kunt ‘bundelen’ en automatiseren…?

Van kleine opdracht naar serieuze e-mailcampagne
Aanvankelijk kreeg Perfect Groep de opdracht om een e-mail te personaliseren en responsive te maken. Door hier snel en adequaat op in te spelen volgden meer soortgelijke opdrachten. In een persoonlijk gesprek bleek uiteindelijk dat er behoefte was aan meer advies en support. Dit leidde tot de inrichting van een ‘auto-aflevertraject’ voor Amega Groep, bestaande uit alle AMES-dealers en de totale Amega Fleet.

Auto-aflevertraject in automation
De koop van een auto via AMES of Amega Fleet is het startsein. Hier begint de automatische e-mailcampagne met negen contactmomenten. Na levering volgt een evaluatiemoment waarmee de campagne wordt afgesloten.

 

 

 

 

 

 

 


Trigg
ers
Er zijn verschillende triggers die ervoor zorgen dat een e-mail wordt verzonden. Dit kan een specifieke orderstatus zijn, maar ook het vullen van een dataveld of een verzending op basis van datum. De data wordt dagelijks vernieuwd door een automatische import, waarna de e-mails die aan de voorwaarden voldoen worden verstuurd.

Data driven marketing
Elke e-mail heeft de ‘look and feel’ van het bedrijf waar de klant zijn auto koopt. Voor deze campagne betekent het negen verschillende e-mailberichten. De logo’s van het automerk en de vestigingen in de header en footer verschillen. De tekst van de e-mails is ook variabel, waarbij de juiste content wordt weergegeven op basis van de data in een profiel. Deze actie is een mooie opstap naar nieuwe campagnes en uitgebreidere marketing automation!

Variabelen in de campagne

 

 

 

 

 

 

 

 

Spreekt dit verhaal je aan en wil je ook weleens weten wat Perfect Groep voor jou bedrijf aan e-mail-automation kan doen? Neem dan contact op.

Recent Posts

Leave a Comment

 

Start typing and press Enter to search

online platform Food and friends