Fulfilment cruciaal bij positieve Customer Experience

Fulfilment cruciaal bij positieve Customer Experience

Ons laatste seminar ging er nog over; het belang van Customer Experience. Hoe leuk is het dan wanneer onze (relatief nieuwe) ‘Customer’, 123BigBags, haar positieve ‘Experience’, én die van haar klanten enthousiast met ons deelt! Zeker wanneer het over een voor velen misschien minder ‘flitsend’ onderwerp als fulfilment gaat.  Toch valt er op het gebied van ‘verpakken en verzenden’ nog heel wat eer te behalen.

“Perfect Groep Media & Marketing Support maakt partnership met ons echt waar! Zij zijn met het fulfilment een belangrijk contact tussen ons en onze klanten en Perfect draagt met dit fulfilment zonder meer bij aan de Customer Experience die men bij 123BigBags ervaart.

In reviews zijn onze klanten erg te spreken over de snelheid, Perfect Groep zit kort op de bal zodat iedereen altijd snel antwoord krijgt. We hebben dan ook regelmatig contact met elkaar over procesoptimalisatie en dat werpt zijn vruchten af. Perfect is zeker debet aan de hoge omzetcijfers. We zijn op de goede weg en zonder de inzet van Perfect Groep was dit allemaal niet gelukt.”   


Internationale uitdaging

123BigBags is een startende onderneming en specialist in bouwzakken voor afvoer van vuil. Met belangrijkste afnemers in de bouw- en afvalmarkt, in zowel Nederland, Duitsland, Engeland en Frankrijk. Populair bij hoveniers, aannemers én particulieren. Het product is niet alleen makkelijk in gebruik en heel sterk maar nu dus ook nog eens heel snel leverbaar door goed fulfilment. En deze snelle doorlooptijd geldt niet alleen voor heel Nederland maar ook voor Europa. Het bedrijf heeft inmiddels websites in zowel het Nederlands, Duits, Engels en Frans.

Alle begin is moeilijk

Als beginner en serieuze speler op de markt van bouwzakken, zoekt 123BigBags een leverancier met (DM-) ervaring. Meer dan alleen ervaring op het gebied van fulfilment, een partner die meer kan dan ‘uitvoeren’. Een bedrijf dat volop in ontwikkeling is, heeft behoefte aan deskundigheid op het gebied van procesoptimalisatie, marktbenadering en distributie. Zo kwam 123Big Bags bij Perfect Groep terecht. Een partij die niet alleen producten snel en goedkoop bij de klant krijgt (verzendhuis/fulfilment bedrijf) maar ook nog eens een visie heeft voor de lange termijn.

Persoonlijke aandacht

We zijn klein begonnen. Door het proces steeds verder te optimaliseren kunnen er stappen worden gemaakt. Geen eenvoudige klus want de te versturen producten zijn nogal afwijkend. Het volume van het pakket (de Bag) is altijd groot maar de inhoud van het pakket (het aantal Bags) is vaak klein en heel divers. Toch valt er winst te behalen! En wel op verschillende vlakken blijkt na uitvoerig onderzoek:

  • Webshop-automatisering & -marketing;
  • Handling (orderpicken, verpakkingsmateriaal);
  • Verzending (verschillende bezorgdiensten, manieren van aanbieden);
  • Verbeteren van klantbeleving (klantenservice);
  • Initiëren direct marketing acties.

In het kort

  • Het aantal aanvragen is zodanig gestegen dat de pakketten inmiddels op pallets worden verstuurd;
  • Iedere aanvraag, Nederlands, Duits, Engels of Frans krijgt een bevestiging in eigen taal;
  • Perfect Groep is in gesprek met vervoerders om ook voor pallets ‘Track & Trace’ aan te gaan bieden (dit gebeurt nu alleen nog standaard bij postpakketten);
  • Een groot deel van de vervoerders spelen inmiddels een linkje door naar de klant zodat ze hun pallet voortaan zelf kunnen volgen;
  • De druk op de klantenservice is aanzienlijk minder door afname telefoonverkeer als gevolg van invoering ‘Track & Trace’;
  • Toekenning taalcodes zorgt voor stijging in Google ranking. In Duitsland op een bepaald moment zelfs de eerste pagina behaald.

Ben jij ook startende ondernemer of gewoon geïnspireerd geraakt na het lezen van dit artikel? Neem gerust contact met ons op.  Ook jou helpen we graag verder.

Pascal van Batenburg
T: 010 245 1999

 

Recent Posts

Leave a Comment

 

Start typing and press Enter to search