Unieke sterktes van Print (direct mail & fysieke post):

Unieke sterktes van Print (direct mail & fysieke post):

Onderzoek wijst uit dat Print nog volop actueel is…

  • Direct mail (Print) scoort hoger dan online, gemiddelde aandachttijd is zo’n 2,2 minuut (dit zijn ± 6 radiospotjes of 4 tv commercials);
  • Print heeft een betere leesbaarheid ten opzichte van online, voor boodschappen die tijd vergen om te lezen, voldoet traditionele post dan ook beter;
  • Geprinte informatie heeft een hogere gemiddelde aandachttijd, dit zorgt voor betere herinnering, grotere interesse, waardering en respons;
  • Fysieke post wordt vaak gezien als medium met autoriteit en is hiermee het meest geschikte middel voor loyalty;
  • ‘Papier’ komt vaak geloofwaardiger en betrouwbaarder over dan digitale informatie;
  • Jongeren krijgen bijna geen fysieke post (Print) meer, dus elk item dat ‘door de brievenbus komt’ heeft voor deze specifieke doelgroep, hoge attentiewaarde;
  • Onderzoek wijst uit dat de geholpen herinnering van direct mail (Print) zo’n 43% is, voor fashion (54%), retail (53%) en automotive (48%) ligt dit zelfs nog hoger;
  • 56% van de ontvangers van geprinte informatie bekijkt de inhoud aandachtig en weet zich deze ook nog te herinneren.

 

Bron: DM & email Benchmark onderzoek 2018 gedaan door MetrixLab en DDMA


Recent Posts

Leave a Comment

 

Start typing and press Enter to search