marketing creatie en productie





E-mailcampagne in komkommertijd?





E-mailmarketing tijdens de vakantieperiode best een goed idee...!

Misschien niet voor de hand liggend maar heb je er weleens aan gedacht om in hartje zomer een e-mailing te versturen? Het is zeker de moeite van het proberen waard. Je denk waarschijnlijk dat een groot deel van jouw doelgroep op vakantie is en niet werkt? Dat jouw actie niet wordt gezien en zijn doel voorbij schiet? Toch kan je je daarin nog best eens vergissen.

Wist je bijvoorbeeld dat, op het hoogtepunt van de vakanties, er minder dan 20% van alle mensen tegelijk weg zijn? En dan spreken we over de korte periode wanneer alle regio’s tegelijk vakantie hebben. De overige 80% is gewoon aan het werk, ‘business as usual’. En dat is best nog een aardig aantal. Bedenk dan ook nog eens dat van die 20% ‘vakantiegangers’ er veel zijn die gewoon online bereikbaar blijven. Dus ook gewoon hun email checken. Tijdens je vakantie heb je ook vaak meer tijd en aandacht voor een mailing. Vergelijk het maar eens met een gewone (drukke) werkdag. Het spreekt voor zich dat je boodschap relevant moet zijn maar dat is niets nieuws. Dit geldt voor elke marketing actie, het moet voor de klant wel iets toevoegen. Houd je hier goed rekening mee dan is er genoeg reden om ook tijdens de ‘stille’ zomermaanden aan e-mailmarketing te doen. Het is een uitgelezen manier om mensen, zelfs op vakantie, te bereiken.

Maak gebruik van die positieve vakantie-vibes en start vandaag nog een mooie e-mailcampagne.



 


Nieuwsgierig
en meer weten?
010 245 2000
info@perfectgroep.nl
Contactpagina