marketing creatie en productie





Track & Trace





Track & Trace alleen via een juist e-mailadres


Hoe kan dat? Een pakket dat ondanks Track & Trace, niet te achterhalen valt? Dat komt doordat het e-mailadres van de ontvanger vaak ontbreekt. Vanaf het moment dat het pakket Perfect Groep heeft verlaten, verloopt alle communicatie over de verzending via het e-mailadres van de geadresseerde.

 



Track & Trace, een uitkomst


Heb je een Track & Trace-code dan is een pakket eigenlijk altijd online te vinden. Om deze code te kunnen doorgeven heeft de verzender (PostNL, DHL, etc.) wel het e-mailadres van de geadresseerde nodig. Nadat het pakket door ons is aangeboden bij de verzender, is er via de Track & Trace code alleen nog communicatie tussen de verzender (bijvoorbeeld PostNL) en de geadresseerde. Logisch want, de geadresseerde is ook degene die via de Track & Trace-code een andere bezorgtijd of -plaats kan opgeven. Wel zo handig nu ook de ‘niet-thuisbriefjes’ door steeds meer pakketdiensten worden afgeschaft.



Geen e-mailadres en nu?


‘Ik heb geen e-mailadres van al mijn relaties. Kan ik dan niet m’n eigen e-mailadres opgeven?’. Realiseer je dat jij dan alle meldingen over het verloop van deze pakketzendingen ontvangt. En dit zijn er vaak velen. En vaak is ook actie vereist. Bovendien heeft de geadresseerde als enige zicht op de beste tijd en plaats van bezorging. Voorkom extra werk en irritatie. Voeg altijd het e-mailadres van je relaties toe aan je bestand en lever het bij pakketzendingen met de batch mee. Wij zorgen dan voor correcte aanlevering bij de verspreider.

 



Onnodige service-calls en retouren


Een pakket versturen met Track & Trace maar zonder e-mailadres van de geadresseerde betekent dat de ontvanger jouw pakket niet kan volgen. Staat de bezorger van jouw pakket voor een dichte deur dan heeft de geadresseerde daar dus geen weet van. Jouw pakket kan dan verschillende kanten op zijn gegaan; naar de buren, een afhaalpunt of retour afzender. Deze handelswijze geeft niet alleen onnodige retouren en extra service calls maar brengt ook vaak irritatie en extra kosten met zich mee. Je kunt dit dus heel eenvoudig voorkomen. Vraag altijd, naast de gebruikelijke adresgegevens, ook standaard het e-mailadres van de ontvanger. Zo werkt Track & Trace en verdwijnt jouw pakket niet ‘into space’!

 

 

 

 


Nieuwsgierig
en meer weten?
010 245 2000
info@perfectgroep.nl
Contactpagina