marketing creatie en productie





Duurzaam geprinte direct mail



Duurzaam geprinte direct mail, het kan! Alleen hoe doen je dat, verantwoord communiceren? Kan Print Überhaupt verantwoord zijn?

 

Adressenbestand


Duurzaam geprinte direct mail en succesvol mailen begint met een goed adressenbestand. Een goed bestand bespaart naast kosten ook energie en grondstoffen. Nog te vaak zijn adressenbestanden niet op orde is. Zonde, onnodige retouren kosten je geld. Een mailpack dat bij de verkeerde persoon aankomt schiet zijn doel voorbij. Het levert zelfs regelmatig irritatie op. En verspilde energie en grondstoffen. Perfect Groep helpt bij goed databasemanagement. Denk aan het ‘schonen- ‘, ontdubbelen maar ook het aankopen van adresbestanden. Ons motto is: 'Schiet met scherp en niet met hagel'. Mail liever een kleine selecte doelgroep met een (relevante) mailing dan één hele grote diverse. Dit laatste levert meestal matige respons, veel retouren, hogere kosten en dus veel onnodige milieubelasting op.

 

Papier


Ook papier draagt bij aan duurzaam printen & direct mailen. Er bestaan inmiddels veel milieuvriendelijke papiersoorten. Zoals allerlei vormen van gerecycled papier, FSC-gecertificeerd papier, of papier op basis van bijvoorbeeld eucalyptus pulp. Het personeelsblad dat wij maken is zo'n voorbeeld van milieuvriendelijk papier. Dit blad is gemaakt op papier dat deels uit het maaisel van bloemen bestaat. Bloemrijk maaisel uit het Bijenlandschap -voorBij-*. Maar wil je liever FSC papier dan kan dat natuurlijk ook. We zijn ook FSC-gecertificeerd en de certificering is pas weer verlengd.


 

Folie


Heb je een mailing en/of magazine dat je graag in folie verstuurt? Ook dat kan op een verantwoorde manier. Kies in zo'n geval voor een Biobased en CO2 neutrale folie-variant. Deze zijn geproduceerd van reststromen van suikerriet. De pecifieke folie kent een dikte van 12MU i.p.v. de reguliere 20 à 25MU. Het is dus niet alleen een duurzame folie maar je bespaar ook nog eens zo’n 50% aan foliemateriaal. Iets om mee te nemen wanneer je duurzaam wilt printen & direct mailen.



 

Verzendmethode


Er zijn verschillende pakket- en postverspreiders. Ieder kent zijn eigen verspreidingsmethode waarin het uitblinkt. En ieder heeft zijn eigen tarieven. Afmetingen, (papier)gewicht en de overkomstduur zijn meestal het uitgangspunt. Betrek ons zo vroeg mogelijk bij je campagne dan helpen we je (verzend)kosten te besparen en het milieu te sparen. De meeste van de vervoerders die wij inzetten, bezorgen ook nog eens CO2 neutraal door hun CO2 uitstoot te compenseren met investeringen in duurzame projecten. En levert zo een bijdrage aan duurzaam printen & direct mailen.

 

 

Track & trace


Met track & trace, valt er ook te besparen. Houd er dan wel rekening mee dat je hiervoor altijd het e-mailadres van de ontvangende partij nodig hebt. Alleen dan werkt track & trace en kan de geadresseerde jouw (en ook zijn) pakket helemaal volgen. Hij kan dan zelf een andere bezorgtijd of -plaats opgeven. Zo voorkom je eindeloos heen- en weer sturen van pakketten. Dit bespaart niet alleen jou veel kosten, het levert de geadresseerde ook minder irritatie op. Spaart het milieu en helpt bij het duurzaam printen & direct mailen.

 


Nieuwsgierig
en meer weten?
010 245 2000
info@perfectgroep.nl
Contactpagina