marketing creatie en productie





Regisseren





Regisseren


Het begint met design. Door samen na te denken over waar start de klantreis en hoe begint hij precies. Een klant heeft immers altijd meerdere keuzes. Stel; we starten met een concreet aanbod in een e-mail. De klant kan het aanbod dan accepteren, ervoor bedanken of gewoon helemaal niet reageren. Voor iedere actie (ook het niet reageren), definiëren we een automatische vervolgactie. De klant die het aanbod accepteert, krijgt bijvoorbeeld een bedank mail, waarna we ook het leveren van het product helemaal in kaart brengen. De klant die bedankt, wordt doorgespeeld naar het call centre. Het is altijd goed om op professioneke wijze na te gaan waarom we niet het juiste aanbod doen.  Ook hieruit volgen dan weer vervolgstappen. Tenslotte zijn er de klanten die helemaal reageren, deze kan je bijvoorbeeld na 8 werkdagen een hernieuwd aanbod doen.  En zo tekenen we de hele klantreis uit in een flowchart en kan de regisseur duidelijk bepalen of alle vervolgacties wel in kaart zijn gebracht. Een flowchart met meerdere klantreizen geeft dan weer input voor verdere automatisering en personalisatie.

 

 


Nieuwsgierig
en meer weten?
010 245 2000
info@perfectgroep.nl
Contactpagina