De boodschap is vormgegeven, het mailpack geprint en/of gedrukt en dan volgt de afwerking. Ook dit kan heel bepalend voor de boodschap zijn. Denk bijvoorbeeld aan het snijden of vouwen naar specifieke formaten van je materiaal. Ook de manier van insteken in een envelop is heel divers. Zo zijn er alleen al heel veel ‘standaard’ enveloppen. Enveloppen van verschillende formaten, met- en zonder venster, de (sluit)klep aan de korte of lange kant, van papier of kunststof, mat of glanzend en wel of niet bedrukt. En dan kan je er ook nog voor kiezen je pakket te laten sealen (in milieuvriendelijke folie). Je ziet, de mogelijkheden zijn legio. Elke vorm heeft zo zijn specifieke eigenschappen en voor- en nadelen. We hebben al heel wat voorbij zien komen en adviseren je graag met praktijkvoorbeelden wat voor jou de beste oplossing is.
Door onze jarenlange ervaring met traditionele post in Nederland en daarbuiten, én de enorme aantallen die wij jaarlijks versturen, beschikken we over gunstige verzendtarieven. Er zijn inmiddels heel wat verschillende vervoerders en iedereen heeft zo zijn eigen voordelen en specialisme. Wij adviseren je graag hoe jij jouw post tegen een gunstig tarief zo efficiënt mogelijk kunt versturen. De respons die je vervolgens op je actie krijgt, kan je in zijn geheel aan ons uitbesteden. Zo kunnen we niet alleen de respons voor je vastleggen maar ontvangen het ook op ons eigen antwoord- of postbusnummer. We nemen het beheer, als je dat wil, geheel van je over. Heb je een bepaalde (refund)actie lopen? Perfect Groep controleert iedere response op de aangegeven deelnamecriteria. We scannen de productbarcodes, tellen zegels of checken of er getekend is voor de response. Ook handelen we de retouren af van bijvoorbeeld een webshop. Naast deze algemenere werkzaamheden die bij response verwerking komen kijken bieden wij ook een retourdatabase aan. Door deze te ontdubbelen met je mailbestand voorkom je dan weer ‘waste’ bij vervolgacties.