BeGlobal Event powerd by Perfect Groep…

BeGlobal Event powerd by Perfect Groep…

Ook voor eventmanagement kan je bij Perfect Groep terecht. Een goed voorbeeld is de samenwerking tussen BeGlobal en Perfect Groep tijdens hun ‘Rotterdam Marketing Experience 2019’ event.  Hier is 0p advies van Perfect Groep onder andere gebruik gemaakt van verschillende media zoals: een landingspagina, e-mail en (old school) uitnodigingen per telefoon. Daarnaast zijn er verschillende (social media-) marketingkanalen ingezet om het event nog meer onder de aandacht te brengen. Al met al een mooie pilot voor BeGlobal die het hele traject als zeer positief heeft ervaren en tevreden is met het eindresultaat.

Overzicht & inzicht
Perfect Groep zette voor dit evenement de ‘Perfect Communicator’ in. Het uitnodigen, informeren, registreren van bezoekers en analyseren van de resultaten door Perfect kan dan vanuit één centrale database. Zo behoud je een duidelijk overzicht van-, en krijg je inzicht in de resultaten. Verder is er gewerkt met verschillende contactpersonen en relaties van verschillende bedrijven.

Campagne
Vooraf zijn er vier verschillende (doel)groepen van genodigden gedefinieerd. Een doelgroep kan zich slechts voor één dagdeel van het programma (middag of namiddag) inschrijven. Hierbij is voor sommige doelgroepen vooraf al een specifiek dagdeel gedefinieerd. Daarnaast is voor elk dagdeel een beperkt aantal plaatsen beschikbaar. Uitnodigingen gingen per e-mail of telefoon, allen met als afzender de eigen contactpersoon.

Via de e-mail hebben de genodigden een directe link naar de landingspagina ontvangen. Deze pagina geeft toegang tot: Algemeen (algemene informatie), Programma (tijdsschema van inloop, start en einde), Sprekers (achtergrondinformatie over de sprekers), Locatie & Route (uitgebreide routebeschrijving + Google maps) en Inschrijven (ingevulde inschrijfpagina). Op de inschrijfpagina zijn de bekende gegevens al ingevuld en kunnen direct worden gewijzigd of aangevuld door de bezoeker. De aanvullingen worden automatisch opgeslagen in de centrale database. Wanneer blijkt dat plaatsen voor een dagdeel niet meer beschikbaar zijn, is het mogelijk om de opties te wijzigen en zo een andere dagdeel te kiezen. Na aanmelding ontvangt de bezoeker een bevestigingsmail en een dag voor het event de definitieve bevestiging.

Resultaat & aanbeveling

Het resultaat mocht er zijn: meer dan alle beschikbare plaatsen zijn benut, geen overboekingen en teleurgestelde relaties, alleen enthousiaste bezoekers.

En dan is er in deze case nog niet eens gebruik gemaakt van alles wat er mogelijk is bij eventmanagement. Wat dacht je van het ‘schonen’ maar ook zeker het ‘updaten’ van je relatiebestanden.  Bijvoorbeeld nog geen 06- nummer van je relatie bekend? Vraag ernaar bij inschrijving! Het geeft je de kans om vlak voor het event nog even een (reminder) whatsappje of -smsje te sturen! Een welkomstberichtje wanneer iedereen binnen is, kan bijvoorbeeld  ook. Iedereen vindt het toch leuk om te horen dat hij of zij welkom is.

 

Recent Posts

Leave a Comment

 

Start typing and press Enter to search

data-entry en fulfilment