Print blijft actueel

Print blijft actueel

Verstuur (weer) eens een papieren mailing en vergelijk de resultaten…

Je zou het haast vergeten met alle online mogelijkheden van tegenwoordig maar Direct Mail (Print) scoort nog altijd hoger online. Hoe dit komt? Omdat de gemiddelde aandachttijd voor Print gewoon langer is dan bij online. De informatie is tastbaar, komt echt binnen en blijft daardoor beter ‘hangen’. De gemiddelde aandachttijd voor Print is zo’n 2,2 minuten. Ter vergelijking: er zijn ongeveer 6 radiospotjes of 4 tv commercials voor nodig om dezelfde aandachttijd te bereiken.

 

Gecompliceerde informatie

De leesbaarheid van print ten opzichte van iets dat online staat is sowieso beter. Het is dus verstandig om informatie die tijd vergt via direct mail (papier) te versturen. Kies voor traditionele post i.p.v. een online bericht wanneer je iets te melden hebt waar je even ‘voor moet gaan zitten’. Bovendien is gebleken dat geprinte informatie sowieso een hogere gemiddelde aandachttijd heeft. En hogere gemiddelde aandachttijd zorgt voor een betere herinnering, meer interesse en waardering, wat automatisch leidt tot meer respons.

 

Loyalty-programma’s

Print en dus fysieke post wordt vaak gezien als medium met autoriteit. Het is hiermee het meest geschikte middel voor loyalty. Je kunt met Print ook heel creatief zijn en opvallen tussen al het digitale verkeer. Gebleken is dat ‘papier’ geloofwaardiger en betrouwbaarder overkomt dan digitale informatie. Dit maakt Print uitermate geschikt voor loyalty-doeleinden.

 

 

Millennials

Kenmerkend voor generatie Y (millennials) en generatie Z is dat zij bijna geen fysieke post (Print) meer krijgen. Elk item dat bij deze generatie door de brievenbus komt, valt sowieso op. Gevolg; hoge attentiewaarde. Voorwaarde is natuurlijk wel dat de boodschap relevant moet zijn. Relevantie geldt overigens voor elke uiting voor welke doelgroep dan ook.

 

 

 

Wat cijfers…

Onderzoek wijst uit dat de geholpen herinnering van direct mail (Print) zo’n 43% is. Specifiek voor fashion (54%), retail (53%) en automotive (48%) ligt dit zelfs nog hoger. 56% van de ontvangers bekijkt de inhoud van geprinte informatie aandachtig. Zo aandachtig zelfs dat zij zich deze ook nog weet te herinneren.

Bron: DM & email Benchmark onderzoek gedaan door MetrixLab en DDMA
Recent Posts

Leave a Comment

 

Start typing and press Enter to search

cashback