marketing creatie en productie





CASE Product branding via eenvoudige webshop

Webshop fulfilment voor trendy merchandise van Bobby's Gin


Product branding via eenvoudige webshop
Webshop fulfilment voor trendy merchandise van Bobby's Gin


Bobby's Gin; a brand to love!'


,,Wie aan Schiedam denkt, denkt aan jenever en gin. Een wel heel bijzondere gin is die van Bobby’s, een gin die smaakt zoals het sopi van de Molukse opa van de oprichters: Hollandse jenever vermengd met onder meer citroengras, venkel, kruidnagel en kaneel. Naast de classic heeft Bobby’s sinds kort nog een gin in het assortiment: Bobby’s Gin Pinang Raci. In deze gin voeren galangal (laos), kurkuma en daun salam (Indonesisch laurierblad met citrustonen) als specerijen de boventoon.

 

 

'Handle with care!' (ons kenmerk)


Via Herman Jansen Beverages, de distillateur van Bobby’s, kwamen wij in contact met Bobby’s. We ontfermden ons al over de webshop van Sonnema. Die samenwerking verliep zo succesvol dat het volgens Dez Veth, de marketingmanager van Herman Jansen, tijd werd om ook Bobby’s onder te brengen bij de Perfect Groep. Onze ad-hocaanpak stemt tot zijn tevredenheid.

Via de webshop van Bobby’s Gin kun je allerlei artikelen bestellen zoals een lamp, een zwembroek, een draagtas, caps, shirts en longdrinkglazen. Al die bestellingen komen bij ons binnen. Wij zorgen dat deze bestellingen keurig verpakt -dat niets sneuvelt onderweg- zo snel mogelijk richting de klant gaan.

 


Product branding grenzenloos


Bobby’s heeft fans over de hele wereld, de gin is in meer dan 50 landen verkrijgbaar. Dat maakt de verzending iets complexer dan gemiddeld. Niet overal ter wereld lopen de poststromen gestroomlijnd.  Tot op heden weten we ons er een weg in te vinden. Het gebeurt weleens dat een distributeur of een importeur de webshop gebruikt om de merchandise aan te vullen maar doorgaans zijn het consumenten die van de webshop van Bobby’s gebruikmaken.

 

 

Meten is nog steeds weten...


Op basis van de bestellingen bouwen we een database op voor Bobby’s, die data kan het merk vervolgens inzetten voor gerichte activatie en promotie. Marketing staat of valt natuurlijk bij het (her)kennen van je klanten, alleen op die manier kun je relevant zijn. Om te weten met wie je van doen hebt, is informatie essentieel. Omdat Bobby’s meestal wordt verkocht bij de slijter of in de kroeg, is het lastig om met je klanten in contact te komen. Laat staan om meer inzicht te krijgen in de beweegredenen van je klanten. Die data verzamelen wij voor Bobby’s. In het kader van de privacy is het overigens niet zo dat wij deze gegevens mogen bewaren. Deze worden ingelezen in de database van Bobby’s en vervolgens bij ons verwijderd.

 

Jouw service is onze business!


Onze kracht zit ‘m in specifieke verzendingen: speciale verpakkingen, een persoonlijk kaartje erbij, een extraatje in het pakket, daar zijn wij van. Zo borrelde, om het in dranktaal te zeggen, bij ons het idee op om een begeleidend cocktailboekje mee te sturen en dat idee is door Bobby's opgepakt en in de praktijk gebracht. Samen sparren, daar zijn wij van.” Spreekt de case je aan en zoek je ook een sparringpartner?" Neem gerust contact op.

 

 
Nieuwsgierig
en meer weten?
010 245 2000
info@perfectgroep.nl
Contactpagina